מידע חשוב לשוטרים ופקחים

לחצו כאן להורדת דף מידע לשוטרים ופקחים.

שוטרים, פקחים יקרים, 

חשוב שתדעו:

ל 9% מהאוכלוסיה יש ירידה בשמיעה, שיכולה לפגוע בתקשורת המדוברת באופן משמעותי.
 
אנשים רבים עם ירידה בשמיעה לא משתמשים בעזרי שמיעה (כלומר אין סממנים חיצוניים שמעידים על קיום ירידה בשמיעה).
 
אנשים חירשים וכבד ישמיעה רבים לא יכולים להבין דיבור במקום פתוח ורועש ממרחק של שני מטרים וכאשר שוטרים או פקחים עוטים מסכה. גם במקום שקט יחסית וממרחק קטן משני מטרים, המסכה מונעת מאנשים כבדי שמיעה וחירשים רבים להבין דיבור, לכן - יש להתרחק קצת ולהסיר את המסכה או להשתמש במסכה שקופה בכל תקשורת עם אדם כבד שמיעה או חירש.
 
לפי המלצת משרד הבריאות: "בעת מתן שירות לאדם עם מוגבלות שמיעה, נותן השירות יכול להסיר את המסיכה, לבקשת האדם עם המוגבלות, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים בין נותן השירות ומקבל השירות, לחלופין ניתן להשתמש במחיצה מונעת רסס, וזאת למשך הזמן הנדרש למתן השירות בלבד" (מתוך מכתבו של פרופסור איתמר
גרוטו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות).
 
כאשר אנשים מזדהים בפניכם ככבדי שמיעה או חירשים, אם על ידי סימון, על ידי ג׳סטה, או שאומרים לכם שהם חירשים/כבדי שמיעה/לא שומעים טוב:
 
וודאו שהם יכולים לראות את פניכם בבירור: הקפידו לדבר אליהם כאשר פניכם מופנות אליהם כל הזמן (אל תכתבו תוך כדי דיבור, אל תדברו עם אנשים אחרים), במידה שאתם נמצאים במקום חשוך אנא האירו על פניכם באמצעות פנס.
 
אם ביכולתכם להתרחק ממקור הרעש למקום שקט יחסית – אנא עשו זאת.
השתמשו במשפטים קצרים, דברו יותר לאט וברור (אך לא בצורה מוגזמת), אפשר להוסיף תנועות ידיים והבעות פנים שיתמכו בדבריכם.
 
במידה שאתם יודעים שפת סימנים - שאלו אותם אם זה יכול לעזור להם ואם כן - תקשרו איתם בשפת סימנים.
 
קריאת שפתיים במקרים רבים לא מבטיחה הבנה מלאה של הנאמר, במיוחד כאשר מדובר בהבנה של אנשים זרים, לכן חשוב שתוודאו שהבינו אתכם: שאלו האם הבינו, חזרו על דבריכם לפי בקשתם (ניתן לחזור על הדברים כפי שנאמרו או במילים אחרות) ובמידה שלא הבינו - מסרו את הדברים בכתב.
 
במידה שאינכם יכולים להסיר את המסכה או להשתמש במסכה שקופה, עליכם להשתמש בדרכים אחרות על מנת לתקשר, כמו כתיבה על גבי פתק, טאבלט או כל אמצעי אחר.
 
זכרו כי דיבור אל אדם כבד שמיעה
או חירש במקום פתוח והומה,
ממרחק ועם מסכה הוא לא נגיש.