שאלות נפוצות

  •  יש לי ליקוי בשמיעה. האם שתל שבלול יכול להיות פתרון טוב עבורי?
 שתל שבלול מיועד לאנשים שיש להם ליקוי תחושתי עצבי חמור עד עמוק בשמיעה ושאינם מפיקים תועלת מספקת ממכשירי השמיעה. שתל השבלול יכול לעזור גם למי שיש לו עקומה מסוג high tone loss שבה יש עדיין שרידי שמיעה איכותיים ותפקודיים בתדירויות הנמוכות וליקוי חמור עד עמוק בתדירויות הגבוהות. במקרה ויש לך ליקוי שמיעה כזה, אתה מוזמן לפנות אלינו ליעוץ. תוכל ליצור איתנו קשר ולשלוח את תוצאות בדיקת השמיעה שלך/ של ילדך במייל או בפקס וקלינאיות התקשורת שלנו יוכלו ליעץ לך ו/או לתאם איתך פגישה אישית. ליצירת קשר עמנו, נא ללחוץ כאן.
 
  • יש לי ליקוי בשמיעה. האם Baha יכול להיות פתרון טוב עבורי?
מערכת ה- Baha מיועדת לאנשים שיש להם ליקוי הולכתי בשמיעה, ליקוי מעורב או חרשות חד צידית ושמכשירי השמיעה הקונבנציונאלים אינם נותנים להם מענה טוב. במקרה ויש לך ליקוי שמיעה כזה, אתה מוזמן לפנות אלינו ליעוץ. תוכל ליצור איתנו קשר ולשלוח את תוצאות בדיקת השמיעה שלך/ של ילדך במייל או בפקס וקלינאיות התקשורת שלנו יוכלו ליעץ לך ו/או לתאם איתך פגישה אישית. במסגרת בדיקה זו ניתן גם לקבל מכשיר לניסיון. ליצירת קשר עמנו, נא ללחוץ כאן.
 
  • האם מומלץ לבצע השתלה באוזן אחת בלבד או בשתי האוזניים?
אנחנו יודעים כיום שיש חשיבות רבה לשמיעה בינאוראלית, כלומר שמיעה בשתי האוזניים. השמיעה הדו-אוזנית מאפשרת לנו למקם את מקור הצליל במרחב, להבין דיבור בנוכחות רעש רקע ומקלה על המאמץ הנדרש לשמיעה. ניתן להשיג שמיעה בינאוראלית בעזרת שתל ומכשיר שמיעה או בעזרת שני שתלים. במידה והשמיעה באוזן אחת הינה תפקודית, הרי שמספיק שתל אחד מצב כזה נקרא שמיעה בי-מודאלית. במידה והליקוי בשמיעה הינו חמור עד עמוק דו צידי ואין תועלת מספקת ממכשירי השמיעה, מומלץ להשתיל את שתי האוזניים. אנו יודעים כיום שחסך שמיעתי ממושך (אפילו באוזן אחת) מפחית את התועלת היכולה להתקבל משמיעה בינאוראלית, ולכן ההמלצה המקובלת כיום בארץ ובעולם היא במידה ויש צורך בהשתלה דו צידית, להשתיל בו זמנית או בהפרש זמן קצר את שתי האוזניים.
 
  • יש לי שתל שבלול. האם אוכל להתרחץ בים או בבריכה לאחר הניתוח?
בוודאי (אלא אם יש בעיה באוזן תיכונה שאינה קשורה לניתוח השתלת שתל השבלול). לאחר הניתוח ברגע שמורידים את מעבד הקול אתם  יכולים לשחות בדיוק כמו מישהו שלא עבר ניתוח. אם תרצו לשמוע גם במים (בבריכה, בים או באמבטיה) תוכלו להשתמש באקווה+ שלנו. למידע נוסף נא ללחוץ כאן.
 
  • האם יהיו לי מגבלות בחיי היום יום?
חיי היום יום של מושתלים דומה לחייהם של האנשים האחרים. קיימות מגבלות בודדות בטיפולים רפואיים כמו MRI , טיפול בלייזר וכו'. מידע על המגבלות נמצא בחוברת ה"מידע חשוב" המצורפת לכל ערכה והנמצאת גם באתר זה. במקרים שיש צורך בטיפול רפואי כדאי ליידע את הרופא המטפל שיש לכם שתל שבלול. 
 
  • האם אשמע טוב עם השתל מיד לאחר הניתוח?

איכות השמיעה בעזרת השתל שונה משמיעה אקוסטית שכן מדובר בגירוי חשמלי של העצב. בדרך כלל ישנו תהליך של שיפור מהיר יותר בשמיעה במשך מספר חודשים, כאשר השמיעה הולכת ומשתפרת בהמשך בתהליך איטי יותר. בשלב הראשון יאפשרו לכם לשמוע בעוצמה חלשה יחסית לנדרש, כך שההסתגלות תהיה נעימה וקלה, ובהדרגה יגיברו לכם במרכז ההשתלה את עוצמת הזרם. גם המוח שלכם ילמד לנצל את המידע המתקבל ולפענח אותו. כל זה אורך זמן.
 

  • אני מושתל כבר מספר שנים אבל רוצה להנות מהטכנולוגיות המתקדמות כדוגמת האביזרים האלחוטיים. האם זה אפשרי?
חברת Cochlear מתחייבת לסיסמה שלה "לשמוע עכשיו, ולתמיד". המשמעות היא שגם המושתלים הוותיקים ביותר שלנו יכולים או יוכלו בעתיד הקרוב להנות מסינון הרעשים המתקדם ביותר שלנו SmartSound IQ, מהאביזרים האלחוטיים ושמיעה במים בעזרת אביזר האקווה+. לשם כך עליהם לשדרג את מעבד הקול שלהם לדגם החדיש ביותר. נכון להיום מימון של שדרוג אינו בסל הבריאות, אך קופות החולים מאשרות לרוב שדרוג 10 שנים לאחר ההשתלה.
 
  • האם אוכל לדבר בטלפון?
רוב המושתלים מגיעים לדיבור בטלפון ברמה זו או אחרת אך לא כולם. הדבר תלוי בבריאות ואיכות עצב השמיעה, בגיל המושתל, במשך החרשות באוזן המושתלת ועוד. לא ניתן לנבא מראש מי יוכל לדבר בטלפון. יחד עם זאת, ברוב המקרים זה קורה רק לאחר תקופה של ניסיון שמיעתי בשמיעה חשמלית בעזרת שתל השבלול. ניתן להשתמש באביזר Phone clip שמאפשר הזרמת קול מהטלפון הנייד אל מעבד/י הקול ומספק איכות שמע טובה יותר. אביזר זה מתאים למעבדי הקול Nucleus 6, Kanso ו-Nucleus 7. בנוסף, מעבד הקול Nucleus 7 מאפשר הזרמת קול ישירה מטלפונים חכמים מסויימים, כך שאין צורך באביזרים נוספים. למידע על תאימות של המעבדים למערכות שונות נא ללחוץ כאן.
 
  • מי מממן תיקונים?
סל הבריאות כולל אחזקה ובלאי של מעבד הקול. המימון נעשה דרך קופות החולים וכולל מימון הן של סוללות וחלקים מתכלים (כדוגמת טבליות יבוש או פילטרים למיקרופונים) והן לתיקונים לאחר תום תקופת האחריות. המימון אמור להיות מלא לכל אותם חלקים הנדרשים לשם שמיעה. מימון זה אינו כולל אביזרי עזר כדוגמת האקווה+ או האביזרים האלחוטיים.
קישור לחוזרים של משרד הבריאות בעניין נא ללחוץ כאן וכאן.